Priprema poljoprivredne mehanizacije za zimu

106

Nije dovoljno parkirati traktor, kombajn ili bilo koji priključni stroj pod nadstrešnicu, ”šupu” ili još gore pod vedrim nebom i ostaviti ga do proljeća. Prije nego li ga ostavimo preko zime potrebno je uvjeriti se da je stroj u ispravnom stanju.

Vlaga uzrokuje rđu na osovinama, ležajevima i drugim pokretnim dijelovima, što u kasnijem radu uvjetuje kvarove i zastoje u radu, uz naravno značajne materijalne izdatke, a da ne govorimo i o smanjenju vrijednosti naše mehanizacije.

Najbolji način pranja strojeva je mlazom vode pod visokim pritiskom i sušenje pojedinih dijelova komprimiranim zrakom. Ulaganje u uređaje za pranje i kompresore (koji su višenamjenski) zasigurno je investicija koja će Vam brzo vratiti uložena sredstva kroz smanjenje troškova popravaka i duži radni vijek mehanizacije.

Neki dijelovi stroja ”kritičniji” su od drugih. Na kombajnu na primjer, važno je odstraniti nečistoće oko ležajeva, i svakako nakupine slame oko osovina (koja je dobar akumulator vlage). Druga kritična točka je spremnik za zrno, i mjesto gdje je postavljen motor, što je posebno opasno jer osim što nečistoće ”drže” vlagu, mogu uzrokovati i požar – slijedeće sezone.

Kao bi zaštitili unutrašnje dijelove motora: ležajeve, površine cilindara tijekom dužeg perioda potrebno je pokrenuti motor svakih šest tjedana ili slično te ga ostaviti u radu dok ne postigne radnu temperaturu.

Ako ostavite heder kombajna na kombajnu, spustite ga na drvene podloške kako bi smanjili pritisak u hidrauličnom sustavu, ako nije priključen postavite ga isto na drvene podloške kako ne bi bio u kontaktu s tlom, odnosno s vlagom.

Uvucite klipove hidrauličnih cilindara na strojevima kako bi spriječili hrđu, što također popunjava spremnik hidr. ulja, i smanjuje kondenzaciju.

Kod spremanja kombajna potrebno je smanjiti napetost (tenziju) remenja, ne potpuno, (jer će zbog nižih temperatura zimi doći do skraćivanja remenja) te ukloniti svu mast i ulje s remenja. Zaštititi lance zaštitnim sredstvom, ili ih skinuti i staviti u posudu s uljem tijekom zime. Provjeriti pritisak u gumama (preporučeni), uklonite mast i ulje s guma.

Provjeriti baterije (akumulatore), tekućina u ćelijama treba pokrivati ploče, i skinuti kablove s baterije te nadopuniti bateriju svakih šest tjedana kad pokrećemo motor. Spremnik goriva napuniti kao bi spriječili kondenzaciju u spremniku. Ako je dodavana voda u sustav za hlađenje, potrebno ju je zamijeniti s tekućinom za hlađenje (antifrizom).

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here