Priprema mehanizacije za proljetne radove

276

Ako se želi pripremiti određeni stroj za proljetne radove da bi bili sigurni da će postići pouzdanost u radu, funkcionalnost, trajnost, a samim time i kvalitetu, stroj treba dobro pripremiti, podesiti i tijekom rada redovno održavati.

Prvi korak je dekonzerviranje, koje se sastoji u uklanjanju zaštite (čišćenje, pranje), a neka specijalizirana sredstava za konzerviranje se ne moraju uklanjati jer i na dalje služe kao sredstvo za podmazivanje i za zaštitu. Zatim slijedi vizualni pregled (provjere ispravnosti) a u slučaju da se ustanovi oštećenje vrši se eventualna zamjena ili popravak oštećenih ili dotrajalih dijelova. Slijedi podmazivanje i puštanje u probni rad.

Ako se uoče nepravilnosti u radu stroja, stroj se podešava, sve dok se ne dobije željeni učinak. Sve ovo se radi po uputama proizvođača. Rezervni dijelovi bi trebali biti originalni, jer oni daju sigurnost i pouzdanost, ali i jamstvo. Vrlo bitno je da se evidentiraju svi popravci i svi troškovi.

Traktor kao jedan od mnogih strojeva na gospodarstvu, zauzima prvo mjesto po važnosti jer je on osnovni pogonski i vučni stroj koji se koristi za izvođenje složenih tehnoloških procesa u proizvodnji različitih poljoprivrednih proizvoda. Zbog njegove važnosti, ali i zbog cijene koštanja, traktoru treba posvetiti posebnu pažnju pri održavanju i pravilnom rukovanju, jer će jedino tako biti pouzdan u radu i dugotrajno upotrebljiv.

Trenutno ćemo se bazirati na održavanju traktora prije početka rada, tj. puštanja u rad nakon zimskog perioda mirovanja. U tom periodu je bilo poželjno da je traktor bio postavljen na podmetače (klocne) zbog zaštite guma, pa ga je sada potrebno spustiti na ravnu, tvrdu podlogu i provjeriti tlak u gumama. Zatim treba ugraditi akumulator, provjeriti razinu elektrolita koja mora biti 1 cm. iznad ploča-elektroda, a ako nije, treba dodati destiliranu vodu i spojiti kablove (+,-). Također treba provjeriti razinu ulja u motoru, transmisiji/hidraulici traktora i pročistaču zraka. Posuda tekućine za hlađenje (najbolje da je antifriz) mora biti napunjena do oznake.

Pošto je u spremniku goriva (rezervoar) moralo biti goriva, sada se nadopuni do maksimuma. Treba obratiti pažnju na čistoću goriva, posebno ako se puni (tankira) iz vlastite cisterne. Opasno je ako se nakon punjenja spremnika eventualne zaostale kapljice goriva ne uklone suhom krpom (pamučni pucval). Razlog tomu je i osjetljivost na nečistoće uređaja za dovod goriva kod dizelskih motora, koja uzrokuje česte zastoje rada motora traktora.

Završetkom ovih radova motor traktora se pokrene i pusti da se zagrije do radne temperature. To je znak da se motor ne pregrijava i da je s njime sve u redu. Da bi se traktor postio u rad još treba provjeriti ispravnost uređaja za kočenje i upravljanje. Oni izravno mogu utjecati na sigurnost rada traktora. Da bi rad s traktorom bio što sigurniji i udobniji treba sve ležajeve i zglobove podmazati tovatnom mašću, a neke spojeve zategnuti. Sad je traktor spreman za rad.

Poljoprivredna mehanizacija se sastoji od mnogobrojnih strojeva, oruđa i aparata koji u današnje vrijeme neprestanog napretka u tehničkom i tehnološkom smislu postižu vrlo visoke cijene koštanja, koje moraju opravdati svojom pouzdanošću, preciznošću, učinkovitošću, jednostavnošću u radu. Da bi to postigli u velikoj mjeri je zaslužan čovjek – rukovatelj strojem, koji mora biti educiran za rad sa skupom poljoprivrednom mehanizacijom, a koja obuhvaća i redovito i kvalitetno održavanje. Od tako educiranog proizvođača možemo očekivati da će svoj posao obavljati odgovorno i sa zadovoljstvom, a rezultat toga će biti veća proizvodnost i veći profit.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.