Mi želimo ostati u Hrvatskoj i pomoći hrvatskom seljaku

460

Nezaposlenost ne mora uvijek rezultirati očajem, beznađem i stagnacijom. Ponekad je dovoljno osvrnuti se oko sebe i stvari pogledati na drugačiji način. Slušajući kolegije na fakultetu, često puta bi čuli da krenemo od sebe i uočimo što nam nedostaje- možda ono postane uspješna ideja, poduzetnička priča.

vrt

I upravo tako, prije nekoliko godina, u gradu u kojem sam studirala, pokušala sam pronaći isproban lijek- češnjak. Nisam ga pronašla, bio je dostupan neki umjetni, bez onog karakterističnog mirisa i okusa. Teško je u gradu pronaći selo-ta misao me držala od tog dana. A grad zna da selo ima prave, domaće proizvode. I tako je dvoje mladih ekonomista, nakon završenog pripravničkog staža odlučili osnovati udrugu „ Blago slavonskog sela“ koja okuplja obiteljska poljoprivredna gospodarstva općine Štitar s ciljem plasiranja domaćih proizvoda u gradu. Netko bi rekao- to ima tržnica. No razlika je u narudžbi i isporuci proizvoda ili i vrsti proizvoda, jer sve je manje domaćih proizvoda na tržnici. Putem telefona/ maila/ društvene mreže provjerava se dostupnost proizvoda, vrši narudžba te slijedi isporuka na kućni prag. Zelena košarica puna domaćih proizvoda. Zdrava i prirodna hrana.

rad u vrtu

Rezultat? Osim prihoda za poljoprivrednike i zdrave i svježe hrane za kupce na ovaj način: utječe se na razvoj hrvatske poljoprivrede, aktivni angažman u zaštiti čovjekove okoline, razvoj sela, poticanje samozapošljavanja i borba protiv nezaposlenosti, bolja iskorištenost plodnog tla.

U Slavoniji, prirodno je obrađivati zemlju pa tako gotovo svako domaćinstvo ima vrt u kojem proizvodi voće i povrće, barem nekoliko stabala voćaka i naravno kokoši u dvorištu. Sasvim je prirodno razmišljati da je proizvode sela moguće plasirati u gradu i tako omogućiti stanovnicima grada okuse i mirise sela na tanjuru. Nakon završenog fakulteta našli smo se gdje i većina mladih Hrvata- na zavodu za zapošljavanje. No, takvu situaciju shvatili smo kao priliku, mogućnost koju treba iskoristiti. Stečeno znanje na fakultetu odlučili smo iskoristiti, gdje se većina najmanje nada- na selu, gradeći most do grada. Ideja nije isključivo profit, nego usmjeravanje i podupiranje seljaka da i dalje rade ono što najbolje znaju- proizvode hranu. Gotovo svaki kupac će prepoznati domaći proizvod, ali vjerojatno ne zna put kako do njega doći, a proizvođač će se suočiti s problemom kako plasirati proizvod- tu nastupamo mi. Naposljetku, zasićeni smo pričama o odlasku u inozemstvo. Vjerujemo da je uspjeh moguć i u Hrvatskoj, jer uistinu imamo sve što nam je potrebno- plodno tlo, sunce, vodu i vrlo bitno- spremnost za rad. Vjerujemo da će naš trud biti prepoznat.

jagode

Naši kupci

Vjerujemo da svi koji žele zdravo živjeti znaju važnost zdrave ishrane. A takvih je danas sve više. Pretilost kao jedan od najvećih zdravstvenih problema današnjice i nutricionisti koju upozoravaju na ovaj gorući problem rezultirali su podizanjem svijesti o važnosti konzumiranja zdravih namirnica poznatog porijekla. Kupci su svi, roditelji djece, zreli ljudi i naravno umirovljenici koji najbolje mogu razlikovati domaći, prirodni proizvod od onog dobivenog umjetnim putem.

Do zdravih, prirodnih i domaćih proizvoda vrlo lako. Upravo sada aktivno tražimo kupce jer je vrijeme sadnje. Naši poljoprivrednici spremni su proširiti vrtove i proizvoditi više, stoga je u tijeku prikupljanje predbilježbi za domaće proizvode na temelju koji će se planirati usjevi.

logo

Kontakt:

„Blago slavonskog sela“
Udruga za promociju sela i povećanje kvalitete života i rada
Savska 61, 32274 Štitar
E-mail: blago.slavonskog.sela@gmail.com
098 – 979 – 8982 (Matija Dominković, predsjednica udruge);
097 – 765 – 0440 (Marko Gašparović, dopredsjednik udruge)
Facebook: Blago slavonskog sela

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.