Neizvjesna godina za proizvođače duhana

759

Nakon klimatski nepovoljne 2013. godine zbog neuobičajeno rane pojave mraza, ove godine se proizvođači duhana suočavaju s izrazito kišnim vremenom što će sigurno negativno utjecati na kvalitetu i prinose ovogodišnje berbe.

duhan

Unatoč tome očekuju se prinosi od 2200 kilograma duhana po hektaru, odnosno ukupno 8600 tona duhana što je rezultat kontinuiranih ulaganja u profitabilnost proizvodnje, istaknuto je na Danima polja duhana, dvodnevnoj manifestaciji koja je u Virovitici, u organizaciji Hrvatskih duhana, okupila stotinjak proizvođača duhana i tridesetak poslovnih partnera iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Bugarske, Italije, Vladarske, Makedonije, Nizozemske, Njemačke, Poljske, SAD-a i Singapura.

Na skupu je predstavljena ovogodišnja proizvodnja na sirovinskom području Hrvatskih duhana u Slavoniji i Podravini te rezultati pokusne proizvodnje na poljima u okolici Virovitice i Kutjeva. Ove godine ugovorena je proizvodnja na 3796 hektara, od čega je na 3300 hektara posađen duhan tipa virginia, a na 496 hektara duhan tipa burley.

U cilju unapređenja proizvodnog procesa, smanjenja troškova te povećanja prinosa i kvalitete, Hrvatski duhani su i ove godine nastavili s ulaganjima u navodnjavanje i adaptaciju sušnih kapaciteta.

“Ohrabreni izuzetno dobrim re-zultatima projekta navodnjavanja u protekle tri godine, ove sezone sustavi navodnjavanja postavljeni su kod 105 proizvođača na 403 hektara što je više od 12 posto ukupno zasađenih površina”, rekao je novi predsjednik Uprave Hrvatskih duhana Zlatko Plesa.

Tri godine provodi se i projekt investiranja u nabavu novih termógena za sušenje duhana i adaptaciju postojećih. Trenutačno 15 posto sušnica kao energent koristi ogrjevno drvo, iver ili drvnu sječku i pelete koji su dostupni na tržištu.

U vrlo neizvjesnom razdoblju za proizvođače duhana u kojem se uz stalno povećanje troškova proizvodnje suočavaju i sa skorašnjim djelomičnim gubitkom državnih poticaja, cilj je Hrvatskih duhana, kako je kazano, i dalje njegovati partnerski odnos sa svojim koope-rantima i zajednički raditi na unapređenju primarne proizvodnje i osiguranju njene profitabilnosti i održivosti.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.