Drastično poskupljenje svježih jaja

665

Cijena svježih jaja godinama se nije mijenjala, stoga nimalo ne čudi negativna reakcija potrošača, koji po novoj računici za paket od deset jaja moraju izdvojiti i do osam kuna više, piše Bjelovarac.

Dodatno poražavajuća vijest je, da će jaja, koja su se ubrajala u kategoriju “socijalne” hrane, jer su se najviše nalazila na meniju siromašnijh građana, još poskupjeti, a sve to posljedica je visoke cijene stočne hrane, koja je pak rezultat suše.

”Sve je to lančana reakcija, inputi su poskupili za više od sto posto, pod time podrazumijevam soju i kukuruz koji su sastavni dio ishrane kod nesilica. Soje godišnje potrošim i do 30 tona, dok kukuruze imam nešto svoje, ali nedovoljno pa i tu žitaricu moram kupiti”,  kaže Zdravko Demerac iz Stare Rače koji se proizvodnjom konzumnih jaja bavi već 12 godina i kaže ovo mu je prvo poskupljenje u deset godina.

Naime, kilogram kukuruza koji je bio 1,20 kuna, poskupio je na 1,85, a predviđa se da će mu cijena rasti i do dvije kune, dok je soja sa 2,30 kune dotakla plafon od šest kuna za kilogram. Jedno poskupljenje vodilo je drugome, pa se uz građane, s krizom i recesijom bore i sami proizvođači, kojima je samo prije nekoliko godina ovaj crni scenarij bio nezamisliv.

“Kada sam se odlučio baviti ovim poslom, to je bilo s namjerom da svojoj obitelji osiguram kakvu-takvu egzistenciju. Podigao sam kredit, koji još moram otplaćivati dvije godine, i napravio farmu, no ni slutio nisam da će s godinama nama malim obrtnicima biti sve teže”,  priča Zdravko Demerac koji je u farmu uložio dva milijuna kuna. Kada je krenuo s proizvodnjom jaja, kaže, imao je dvostruko više nesilica nego što ih ima danas. Proizvodnja i prodaja rasle su do 2007. godine, nakon čega je uslijedio lagani pad, čiji se trend nastavio i dalje.

Obitelj Demerac na farmi ima trenutno oko 1.600 komada nesilica, koje dnevno u prosjeku daju oko 1.200 komada jaja, a sve što se proizvede, odmahse proda.

“Imamo stalne kupce koji vjeruju nama i kojima mi vjerujemo, pokušavamo im izaći u susret i s kvalitetom i s cijenom, a u prilog nam ide i zimsko vrijeme kada kokice na domaćinstvima slabije nose”, napominje Demerac.

Na pitanje kako su kupci reagirali na povećanje cijena, naš sugovornik kaže kako su reakcije bile podijeljene. Bilo je onih koji su imali razumijevanja, dok su drugi negodovali, no na kraju im ipak nije preostalo ništa do li prihvatiti stanje kakvo je.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.