Pokrenut projekt brendiranja Maraštine

602

Udruga vinogradara i vinara Zadarske županije “Liburna” u suradnji sa Zadarskom županijom i UNDP-ovim projektom COAST pokrenula je projekt brendiranja Maraštine, autohtonog bijelog kvalitetnog vina zadarskog područja.

marastina

Ipak, prevladava mišljenje nekih proizvođača da se s brendiranjem maraštine zakasnilo, odnosno da je to − na zadarskom području već hvaljeno i omiljeno vino − zapravo već brendirano, odnosno prepoznato, te da se tu ne da učiniti puno više od onoga što se postiglo do sada, piše Slobodna Dalmacija.

Mladen Anić, vlasnik privatne vinarije “Figurica” u Smilčiću buteljirana “Maraština” već odavno krenula na tržište, ističe da mu s tim vinom već ide dobro, ne bajno, ali da je plasman toga vina sasvim normalan.

“Ulaže se napor za nešto što je već brendirano, što već postoji na tržištu. Možda bi bilo potrebnije brendirati neko domaće crno vino, neki kotarski cuvee u kojem bi se našla i domaća plavina. Maraština je već obrađena, nju ljudi na našem području znaju i za zadarsko je tržište ima sasvim dovoljno. Nama u bijelim vinima nedostaje odgovor na graševinu i malvaziju koja se prodaje na zadarskom području”, kaže Anić te dodaje da treba postojati vino koje će se “tući” s tim vinima, a maraština je kvalitetom i cijenom klasa iznad njih.

“To bi prije bila kombinacija debita i maraštine, nešto, uvjetno kazano, kao komercijalno vino jer je takvo stanje na tržištu. Traže se jeftinija kvalitetna vina i treba se prilagoditi tome”, kaže Anić, dodajući da on sa svojom maraštinom ne planira nikakve dodatne plasmane.

Maraština je inače zasađena na samo 70-ak hektara, ograničenoga kapaciteta 20.000 potencijalnih litara, dok su tržišne mogućnosti pola milijuna litara, istaknuto je na nedavnom skupu udruge zadarskih vinogradara na kojem je naglašen problem nedostatka sadnica, kao i potreba zajedničkog djelovanja proizvođača zadarske maraštine i formiranje zajedničke etikete.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.