Francuska je vodeći europski proizvođač kokošjih jaja

1248

Francuska je u prošloj godini sa 14,8 milijardi proizvedenih konzumnih jaja u 2014. zauzela poziciju europskog lidera.

jaja

U isto vrijeme je potrošnja organskih jaja porasla 8,1 posto, pokazuje studija istraživačke kuće CSA.

Istraživanje otkriva da devet od 10 francuskih potrošača prilikom kupovine daje prednost domaćim jajima, smatrajući da zadovoljavaju optimalne sanitarne zahtjeve i da su proizvedena po novim europskim normama koje vode računa o zdravlju peradi, piše francuski Figaro.

Francuski uzgajivači nesilica investirali su milijardu eura od 2012., što je ekvivalentno godišnjim prihodima tog sektora, kako bi modernizirali svoju proizvodnju, navodi list.

Rezultat toga je proizvodnja 14,8 milijardi konzumnih jaja prošle godine, čime je Francuska dospjela na čelo najvećih europskih proizvođača, ispred Njemačke (13,1 miijarda) i Italije (11,1 milijarda).

Pošto svaki Francuz godišnje prosječno konzumira 216 jaja, to omogućava da se višak (7,0 posto proizvodnje) plasira na strana tržista. Prošle godine, francuski izvoz jaja dostigao je vrijednost od 40,4 milijuna eura, što je dvostruko više nego 2013, navodi se u studiji.

Velika Britanija u 2014. udvostručila je uvoz jaja iz Francuske, Njemačka je povećala 74 posto, Belgija 9,4 posto.

U studiji se dalje navodi da u Francuskoj potrošnja organskih jaja (proizvedenih po posebnoj tehnologiji koja vodi računa o zdravlju peradi i očuvanju okoliša), naprekidno raste, pa je u 2014. povećana 8,1 posto u odnosu na prethodnu godinu i sada čini 11 posto cjelokupnog tržišta.

Ovako proizvedena jaja na francuskom tržištu imaju oznaku nula ispisanu crvenom bojom na ljusci.

Suprotno, prodaja jaja od nesilica u zatvorenim kavezima konstantno opada, u 2014. smanjena je 3,1 posto, a njihov tržišni udio je oko 50 posto. Ovako industrijski proizvedena jaja vrijede i do pet puta manje od organskih jaja.

Između ove dvije kategorije proizvoda nalaze se jaja od nesilica uzgajanih na otvorenom prostoru, čija je prodaja u 2014. porasla 6,3 posto, uz tržišni udio od 29 posto.

U francuskoj kuhinji jaja su visokoko cijenjena, dodaje se u istraživanju. Čak 96 posto Francuza smatra da su pored svoje hranljivosti, jaja dragocijeni izvor kulinarske inspiracije.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.