Imunitet je ključ zdravlja

105

Sigurno se često pitate kako poboljšati funkciju imunosnog sustava i ojačati njegovu otpornost?

U cjelini, imunosni sustav čini izniman posao u obrani organizma od patogenih mikroorganizama. No, ponekad i malo zakaže, pa mikrobi uspješno obave svoj posao i vi se razbolite. Postavlja se pitanje je li moguća intervencija u tom procesu kako biste potaknuli svoj imunosni sustav na snažniju obranu? Što ako poboljšate prehranu, uzmete određene vitamine ili biljne pripravke? Ili možda napravite druge promjene u načinu života u nadi da ćete dobiti gotovo savršenu imunološku reakciju?

Ideja jačanja imuniteta svima nam je vrlo privlačna. No, sposobnost da to i postignemo pokazala se nedostižnom iz nekoliko razloga. Imunosni sustav je upravo to – sustav, a ne jedinka. Da bi pravilno funkcionirao, nužni su sklad i ravnoteža. I dalje postoji mnogo toga što istraživači ne znaju o zamršenosti i umreženosti reakcija imunološkog odgovora.

Iako za sada ne postoji znanstveno dokazana izravna veza između načina života i poboljšanja imunološke funkcije, to ne znači da učinci načina života na imunosni sustav nisu intrigantni i ne bi trebali biti proučeni. Upravo zato znanstvenici i istražuju učinke prehrane, vježbanja, dobi, psihičkog stresa i drugih čimbenika na imunološki odgovor, kako na životinjama, tako i kod ljudi. U međuvremenu, opće strategije zdravog života dobar su način da počnete pružati podršku svom imunosnom sustavu.

Neupitno je da je prva linija obrane ustvari odabir zdravog načina života. Slijediti opće smjernice zdravstvene zaštite najbolji je korak koji možete poduzeti kako biste svoj imunosni sustav održali zdravim i snažnim na što prirodniji način. Svaki dio tijela, uključujući i imunosni sustav, bolje funkcionira kada je zaštićen od negativnog utjecaja okolišnih čimbenika. I naravno, kada ga podržavate odabirom zdrave životne strategije. To podrazumijeva da:

  • ne pušite;
  • jedete mnogo voća i povrća;
  • redovito vježbate i održavate tjelesnu kondiciju;
  • ne pretjerujete u količini hrane koju unosite i održavate primjerenu tjelesnu težinu;
  • ne pijete alkohol ili, ako već pijete, da to bude umjereno;
  • dovoljno spavate;
  • poduzimate sve kako biste izbjegli zarazu (npr. čestim pranjem ruku i temeljitom termičkom obradom namirnica – mesa);
  • pokušate smanjiti stres (a ako vam to ne polazi za rukom, pozabavite se nekom od antistresnih tehnika).

Više o ovoj temi možete pročitati ovdje.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.