Kako savladati glavobolju?

46

Ako imate česte i uporne glavobolje sasvim je razumljivo da ćete prvo potražiti pomoć i savjet liječnika. Poznato je da dosta glavobolja dobro reagira na neki analgetik (tablete protiv bolova).

Međutim, ako je sve ostalo bez rezultata ili ako izbjegavate uzimati tablete, postoji još nekoliko dodatnih mjera koje vam mogu pomoći u savladavanju ili olakšavanju glavobolje.

Režim prehrane. Kod onih ljudi kod kojih je kronična glavobolja uzrokovana granično niskim razinama šećera u krvi, može pomoći uzimanje manjih, ali čestih obroka bogatih bjelančevinama. Neki liječnici preporučuju ljudima koji pate od glavobolja uzimanje dodatnih osnovnih vitamina.

Smanjiti sol u hrani. Pojesti vrećicu slanih krumpirovih kriški (čips) kod osjetljivih ljudi može biti dovoljno da pokrene
napadaj glavobolje migrenoznog tipa. Smanjenje soli u hrani kroz dulji vremenski period izgleda da povećava otpornost krvnih žila i na neke druge uzročne faktore migrene.

Tehnike opuštanja. Biti opušten u napetim situacijama može pomoći u sprečavanju glavobolje koje nisu žilnog porijekla. Jedna od najboljih metoda relaksacije mišića je tehnika naizmjeničnog stezanja i opuštanja različitih mišića.

Liječenje laserom. Neki liječnici tvrde da postižu bolje rezultate stimulirajući akupunkturne točke na tijelu s laserom, nego s klasičnom akupunkturom. Smatraju da je to posebno djelotvoran način za liječenje nekih tvrdokornih glavobolja. Kažu da je primjena lasera sigurnija i lakša nego sama akupunktura.

Pristup toplo-hladno. Migrenozna se glavobolja ponekad može zaustaviti kao ukopana ako osoba ode pod topli tuš i odmah iza toga stane pod sasvim hladan tuš.

Prestanite sa svakodnevnim uzimanjem tableta protiv bolova. Ako se tablete protiv bolova uzimaju prečesto, mogu ustvari uzrokovati više bola nego što ga opuštaju.

Održavajte normalni režim spavanja. Spavanje je najefikasniji način da se postigne onaj stupanj odmora i osvježenja koji je potreban centralnom nervnom sustavu. Ne samo noćni san, već i nekoliko minuta dremuckanja tijekom dana ima povoljan i koristan učinak na organizam, a naročito u prevenciji oboljenja uzrokovanih stresovima.

Prestanite pušiti. Pušenje je biološki stres koji može uzrokovati glavobolju u nekih ljudi. Osim toga, pušenje smanjuje djelotvornost tableta protiv bolova.

Osigurajte si redovnu tjelovježbu. Ima dosta ljudi koji tvrde da su im se glavobolje značajno smanjile nakon što su počeli s redovnim treninzima rekreativnog trčanja. Zašto tjelovježba pomaže? Najprije zbog toga što mentalna i fizička relaksacija, koja nastupa nakon tjelovježbe, otklanja glavobolju.

Pokušajte izbjegavati neku hranu i piće. Izbjegavanje određene hrane i pića može pomoći mnogim ljudima da se riješe glavobolje. Tako, na primjer, preporučuje se izbjegavati sljedeće provokativne faktore koji su u vezi s migrenoznim glavoboljama: alkohol, čokolada, neke vrste sireva.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.