Zanimljivosti o jabukama

1455

Jabuka je bogata vitaminima, lako probavljivim šećerima, enzimima potrebnim za dobru ravnotežu organizma, bitnim kiselinama (jabučna kiselina) te mineralima prijeko potrebitim za život (kalij, natrij, kalcij, magnezij i fosfor).

Ali najbogatija je, bez sumnje, kora ovog voća koju zbog primijenjenih pesticida, često bivamo prisiljeni oguliti. Iako je to u jednu ruku, rekli bismo, i opravdano, s druge strane i nije baš poželjno jer se u mesu ploda jabuke najvrjedniji sastojci kriju upravo tik ispod tanke kožice. Stoga jabuku jedite uvijek dobro opranu i po mogućnosti s korom jer se ispod nje i nalazi obilje visoko hranjivih tvari. Osim toga, težite tomu da što češće uživate u njenom sirovom plodu jer se time zadržava u cijelosti sadržaj vitamina C. Ako pak jabuke kanite prerađivati, oguljene nikad ne ostavljajte da stoje u vodi već ih smjesta dalje preradite.

Malo koja voćna vrsta ima toliku ljekovitost kao jabuka. Pored toga, s medicinskog su gledišta i najstariji liječnici veličali kure s jabukama. U srednjem se vijeku nije savjetovao za lijek samo plod, nego i njeni cvjetovi te listovi, i to najčešće protiv očnih bolesti. Čaj od njenih pupoljaka bio je pak namijenjen liječenju žutice, glavobolje, grčeva i otežane probave.

S druge strane, od davnina je poznato kako kora jabuke općenito jača organizam, steže tkiva i snižava temperaturu. A sam plod jabuke djeluje umirujuće te oslobađa bronhije i nos od nakupljene sluzi. Posebice je ljekovit čaj od jabuke u kombinaciji s medom, premda se može pripraviti i kao sirup. Također, sok od jabuke može vrlo dobro poslužiti i za vanjsku primjenu jer kada se nanese na kožu, zateže je i uljepšava ten. Ne treba zanemariti niti jabukovaču koja nastaje alkoholnom fermentacijom jabučnog soka. Dakle, iako sadržava alkohol, u malim količinama je preporučljiva za konzumaciju. No, ukoliko se koristi u većim količinama, ista razara želučanu stjenku i uzrokuje pojavu čira na želucu.

Ali, ukoliko ste istinski ljubitelji jabuka, od sada ih konzumirajte još više, a ako ih do sada niste imali zastupljene u prehrani, zaista je vrijeme da ih uvrstite u malo većim količinama. Jer bit ćete puno zadovoljniji, zdraviji i ljepši.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.