Kašmirska koza ili pashmina

1110

Kašmirska koza ili pashmina je skupina azijskih pasmina koza koja se prvenstveno uzgajaju radi proizvodnje kašmir vlakana.

kasmirska koza

Porijeklo vodi iz regije Kašmira. Ime „pashmina” vodi porijeklo od istoimene perzijske riječi koja znači „koza za proizvodnju vune”. Danas je najznačajnije uzgojno područje Mongolija, Tibet i Himalaji. Zanimljivo je da se danas ova pasmina najmanje uzgaja u Kašmiru. Uzgajaju se u velikim stadima. Značajna karakteristika ove pasmine je da dobro podnose hladniju klimu. Spada u kategoriju sitnih pasmina koza sa tjelesnom masom odraslih koza 30-40, a jarčeva oko 60 kg.

Prosječna visina do grebena odraslih koza je oko 60, a jarčeva 60-75 cm. Indeks plodnosti je oko 1,2. Velika mliječnost joj nije odlika. Osnovni proizvod koji daje je poddlaka ili sekundarna vlakna nazvana „kašmir” i u prosjeku po grlu godišnje se dobije 100-200 g kašmira debljine 14-16 pm i dužine 4-20 cm. Koze daju manje kašmir dlake od jarčeva, ali je znatno kvalitetnija. Prvi pisani radovi u kojima se spominju vuneni šalovi od kašmira potječu iz perioda između 3. stoljeća prije Krista. Osnivač prvog industrijskog pogona za preradu kašmirske vune je vladar Kašmira u 15. stoljeću Zayn-ul-Abidin koji je doveo tkalče iz Turkmestana.

Kina, sa preko 146 milijuna koza u 2007. godini, od kojih najveći broj kašmirske pasmine koza, postala je najveći proizvođač sa preko 10.000 tona neopranog kašmira godišnje. Mongolija proizvodi nešto više od 3.000 tona, dok su Indija, Pakistan, Iran, Afganistan, Turska, centralne azijske države značajni proizvođači, ali u znatno manjim količinama u odnosu na Kinu i Mongoliju.

Godišnja svjetska proizvodnja se procjenjuje na 15.000 do 20.000 tona neopranog kašmira. Nakon uklanjanja masnoće, prljavštine i dlake od grubog runa, godišnja svjetska proizvodnja „čistog kašmira” se procjenjuje na oko 6.500 tona. Čisti kašmir se može u industrijskom procesu bojiti, nakon toga prolazi proces predenja, te ga je moguće koristiti za pletenje džempera, šešira, rukavica, čarapa, jakni, pidžama, šalova, pokrivača i drugih odjevnih predmeta. Lideri na tržištu ovih odjevnih predmeta su kompanije iz Italije, Škotske, Engleske i Japana.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.