Savjeti za jačanje imuniteta prehranom

77

Želite maksimalno smanjiti rizik od aktualnog virusa i drugih patogena? Jedno je sigurno: vaša prva (i jedina) linija obrane od djelovanja štetnih mikroba je vaš imunitet. Maska i rukavice mala su zaštita u odnosu na ono što vam može pružiti vaš jaki obrambeni sustav – iznutra.

1. Napunite tanjur prirodnim zelenjem

Zeleno povrće sadrži moćne antioksidanse koji se bore protiv slobodnih radikala i sprečavaju oksidativna oštećenja u stanicama, štiteći vas tako i od bolesti.

Kupušnjače obiluju zdravim klorofilom. Jedna od takvih supernamirnica je brokula.

Osim vlakana, ona sadrži zdrave fitonutrijente i sumpor, koji pomaže u zaštiti organizma od kroničnih oboljenja.

Ona je usto riznica antioksidansa poput vitamina A, C i E.

Brokulu je najbolje jesti kratko blanširanu, a neki savjetuju konzumirati je i sirovu. Isto vrijedi i za špinat, koji također obiluje vitaminom C!

Usto, vrijeme je superzdravih šparoga i mladog luka!

Nema bolje prirodne hrane za detoks organizma te za podizanje vitalnosti i obrambenih mehanizama tijela.

Što se tiče zelenja, bilo da se radi o salatama, radiču, matovilcu, mladom luku, šparogama, zelenom lisnatom povrću, za sve njih vrijedi pravilo – što više, to bolje!

Osim toga, ove prirodne zelene namirnice siromašne su kalorijama pa nećete ugroziti ni svoju liniju.

2. Sladite se voćem bogatim vitaminom C

Limun, limeta, rajčica, naranča, grejp, kivi bogati su jednim od najmoćnijih antioksidansa koji štiti od prehlade i virusa – vitaminom C!

Za snažan imunitet jedite ih što češće, a dan svakako započnite svježe iscijeđenim sokom od limuna ili naranče. To je izvrsno i za detoks!

Vitamin C pomaže tijelu u borbi protiv slobodnih radikala te potiče proizvodnju stanica koje štite organizam od bolesti, poput neutrofila, limfocita i fagocita.

3. Povećajte unos vitamina B-kompleksa

Prema mišljenju Clare Collins, dijetetičarke i nutricionistice te profesorice na Sveučilištu u Newcastleu, unos vitamina B od iznimne je važnosti za snažan imunitet.

Vitamini B6, B9 i B12 pridonose prvoj obrambenoj reakciji vašeg tijela jednom kada ono prepozna patogene mikroorganizme, kaže Collins.

Ti vitamini potiču proizvodnju i aktivnost tzv. stanica ubojica koje vaš štite od opasnih patogena te pridonose apoptozi inficiranih stanica.

Biljni izvori vitamina B6 i B9 su zeleno lisnato povrće, mahunarke i orašasti plodovi.

Vitamin B12 možete uzimati u obliku suplemenata, a ima ga i u gljivama te biljnom mlijeku i žitaricama obogaćenim ovim vitaminom.

4. Ne zaboravite na sunčev vitamin

Provodite li puno vremena u zatvorenom, jedno je sigurno – zbog nedostatka sunca manjka vam izuzetno važnog vitamina D.

Kad god ste u prilici, izađite u prirodu i „kupajte“ se u sunčevoj svjetlosti barem 15-20 minuta kako biste potaknuli stvaranje vitamina D.

Također, jedite hranu koja sadrži ovaj vitamin, primjerice gljive. One stvaraju u našem organizmu vitamin D uz pomoć molekule zvane provitamin D2.

Šampinjoni, maitake i shiitake najbolji su izvor ovog sunčevog vitamina.

Sok od naranče, tofu i dodaci prehrani mogu vam također pomoći da podignete razine ovog antioksidansa.

5. Neka mahunarke postanu vaša omiljena hrana

Leća, grah, slanutak, bob… izvrsne su mahunarke koje bi se trebale naći na vašem tanjuru.

S obzirom na to da grah sada u proljeće teško pada na želudac, jedite leću (s povrćem), slanutak i bob!

Oni sadrže supervažno željezo, koje također pomaže u uništenju opasnih patogena u organizmu.

Mahunarke sadrže B-vitamine, magnezij i cink, a usto reguliraju reakcije imunosnih stanica na prepoznavanje i uništenje patogena.

One obiluju proteinima, koji pomažu obnovi i izgradnji tkiva te borbi protiv virusnih i bakterijskih infekcija.

6. Obogatite obroke češnjakom i mladim lukom

Svaki svoj ručak obogatite s malo sirovog češnjaka i mladog luka, povrća iz roda Allium!

Osim što su okusom i mirisom točka na „i“ svakog vašeg jela, pravi su prirodni lijek te imaju antivirusna i antibakterijska svojstva.

Kada zgnječite sirovi češnjak, njegov sastojak alin pretvara se u alicin. Upravo alicin daje češnjaku onaj prepoznatljivi okus i miris jer sadrži moćnu tvar – sumpor.

Konzumacijom sirovog češnjaka i mladog luka potaknut ćete reakciju bijelih krvnih stanica kada naiđu na patogene, poput virusa koji uzrokuju prehladu i gripu.

Savjet: kod prvih znakova prehlade ili gripe uzmite sirovi češanj češnjaka te ga prožvačite, i tako idućih nekoliko dana pojedite po jedan češanj.

7. Posegnite za orašastim plodovima i bobičastim voćem

Ako vas uhvati kriza i rado biste posegnuli za slanim ili slatkim grickalicama, napunite zdjelice orašastim plodovima te ih pomiješajte s bobičastim voćem.

Tako zadovoljit ćete potrebu za grickanjem, a svome organizmu dat ćete snažan poticaj i energiju.

Dok je bobičasto voće izvor moćnih antioksidansa, orašasti plodovi, poput oraha, badema, lješnjaka, brazilskih i indijskih oraščića, odličan su izvor važnih proteina, zdravih masnih kiselina i vlakana.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.